Design szótár

Arculattervezés

Egy cég arculatának kialakításakor fontos, hogy az illeszkedjen az ügyfél izléséhez, de még fontosabb, hogy tükrözze és erősítse a márkát, elérje és megszólítsa a célcsoportot az annak legmegfelelőbb képi nyelven. A jó arculat könnyen azonosítható és megjegyezhető.

Az arculattervezés egyben pozícionálja a vállalkozást vagy a terméket. Nem mindegy, hogy luxus terméknek készül az arculat vagy százforintos boltnak. Kíhívást jelent számunkra, amikor újra kell pozicionálni vagy értelmezni egy meglévő márkát/üzletet (redesign). Az is szép feladat, amikor ki kell terjeszteni egy márkát és pl. új üzletággal, termékekkel kibővített megújuló cégimázst kell megjeleníteni az arculatváltásban, vagy albrandeket kell létrehozni (márkakiterjesztést).

Az arculattervezés előtt pontos briefet szoktunk kérni ügyfelünktől.

A brief kitér

A cég/márka bemutatására
A célcsoport jellemzésére
A konkurenciára (benchmarking)
Piackutatási adatok (a megszokott „fiatalos dinamikuson” túl pl. életstílus és szokás leírások. Kvantitatív leíró statisztikákon túl főleg kvalitatív adatok)
Arculatváltásnál:

Oka
Célja
Eszközei
Csatornái


Kisarculat

Logo
Névjegykártya
Levélpapír

Leggyakrabban használt kiegészítő elemek

Faxfejléc
Dokumentum arculat (ppt sablon, word fejléc stb.)
Email fejléc
Tipográfiai terv

További kiegészítő elemek

Cégtábla
Irányítótábla
Molino
Autógrafika
Formaruha
Sales anyagok (dosszié, mappa)
Ajándéktárgyak
Hirdetési arculat


Arculati kézikönyv

Teljes arculat tervezésekor igény esetén összeállítunk egy arculati kézikönyvet. Ez nagyon hasznos akkor, ha cég egy nagyon egységes és konzekvens megjelenést szeretne elérni, ahol az összes megjelenési szabály pontoson rögzítve van. Ajánlott akkor is, ha egyszerre több cég vagy szakember gondozza paralell az arculatot.

Az arculati kézikönyv kitér a pontos technikai paraméterekre (pl logo méretei, színes, szürkeárnyalatos használat, tiltott használat, tipográfiai szabályok, vektoros, pixelgrafikus formátumok, atl-ben, dm anyagokban történő alkalmazás stb.) és mérete 20 oldaltól akár 200-ig terjedhet.

Kapcsolódó cikkek, témakörök

Logo design
Logo redesign
Logotervezés
Logo áttervezés
Embléma tervezés
Új logo kialakítás
Arculat áttervezés
Arculat redesign
Arculat váltás
Céges arculat
Grafikai munkák
Grafikai stúdió
Egyedi grafika
Reklámtervezés
Márkaépítés
Csomagolástervezés
Kreatív tervezés
Honlapok tervezése
Szép honlap
Weblap készítés ár
CD borító grafika

Ofszet

Színes síknyomtatási eljárás, amelynél a közbeiktatott vékony gumihengerről kerül a papírra a nyomás

PDF

A Portable Document Format (PDF) az Adobe Systems által kifejlesztett bináris fájlformátum. Ebben a formátumban dokumentumok tárolhatók, amelyek különböző szoftverekkel, hardverekkel és operációs rendszerekkel olvashatók és létrehozhatók. A PDF alkalmas szöveget, ábrát és képeket tartalmazó dokumentum leírására eszközfüggetlen és felbontásfüggetlen formában. A dokumentum lehet egyoldalas, és több ezer oldalas is, egyszerű vagy összetett: sokféle betűtípussal, ábrával, színnel és képpel, továbbá tartalmazhat interaktív beviteli mezőket, nyomógombokat stb., lehetőséget teremtve arra, hogy üres űrlapokat hozzunk létre, amit a felhasználók később elektronikus formában is ki tudnak tölteni. A PDF egy nyílt szabvány, emiatt bárki jogdíjmentesen írhat alkalmazásokat, amelyek olvasnak vagy írnak PDF formátumot.